آموزش آزمون مجازی

برگزاری هر نوع آزمون تستی و تشریحی که در بستر اینترنت می‌باشد را آزمون آنلاین می‌گویند. این آزمون می‌تواند در مکان مشخص یا در هر فضایی که قابلیت دسترسی به اینترنت وجود دارد برگزار شود. برخی از آزمون‌ها به دلیل اهمیت آن می‌بایست در محل برگزارکننده آزمون آنلاین انجام شود مانند آزمون‌هایی که دارای گواهینامه‌های معتبر می‌باشند.

برگزاری آزمون آنلاین می‌تواند نقاط مثبت  و منفی نیز نسبت به آزمونهایی که در آن حضور فیزیکی داوطلبین، ضروری و به شکل  سنتی برگزار می شوند، داشته باشد.

نکات مثبت آزمون آنلاین

از نکات مثبت برگزاری آزمون آنلاین می توان به تعدیل در هزینه‌های برگزاری آزمون نسبت به نوع سنتی برگزاری آزمون، عدم احتیاج به فضای فیزیکی و کاهش در هزینه های خرید و یا اجاره مکان، قابلیت بکارگیری از فایل‌های مالتی مدیا، برنامه ریزی و زمان بندی دقیق پروژه، قابلیت ارائه سوالات مختلف، متفاوت و سفارشی سازی شده برای هر داوطلب، قابلیت ذخیره‌ کردن سوابق آزمون هر داوطلب و تحلیل گزارشات از روند رشد آنها، قابلیت برگزاری آزمونهای آزمایشی به تعداد گسترده و نامحدود و همینطور قابلیت گرفتن کوئیزهای مختصر و کوتاه برای اهداف آموزشی اشاره کرد.

نکات منفی آزمون آنلاین

از موانع و نکات منفی برگزاری آزمون آنلاین نیز می‌توان به پیش نیازهای سخت افزاری این نوع آزمون ها اشاره کرد چرا که هرشخص برای قرارگیری در این سیستم و برخورداری از مزایای آن به یک سرویس اینترنت و یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی نیاز دارد. همینطور باید اتفاقات غیر منتظره‌ای مانند احتمال قطعی ارتباط اینترنتی و…. را نیز پیش بینی و مدنظر قرار داد. از الزامات دیگر این مدل برگزاری آزمون داشتن دانش و علم حداقلی کامپیوتر و اینترنت برای کاربران است.

در این راستا مجموعه امام حسین (علیه السلام) آزمون های دوره ای آنلاین برگزار می نماید.  این مقاله نحوه ی آزمون آنلاین آموزشگاه را آموزش می دهد.این مقاله را از لینک زیر دانلود نمایید. با تشکر

تهیه کننده ی مطالب : احسان اله فرهادی ( معاون اجرایی محترم آموزشگاه)

تایید کننده ی مطالب : احسان اله فرهادی ( معاون اجرایی محترم  آموزشگاه)

راهنمای شرکت در آزمون مجازی



امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 10.7/20