انتخابات شورای دانش آموزی برگزار شد.

شورای دانش آموزی نهادی در مدارس است که اعضای آن با انتخابات میان دانش آموزان برگزیده می‌شوند. اهداف برپایی آن «زمینه‌سازی رشد مهارت فردی -جتماعی»، «توسعه، هم یاری در امور آموزشی و پرورشی» و «تعامل میان آنان و مسئولان» بیان شده است. انتخابات آن در هر سال آموزشی در ماه آبان برگزار می‌شود و با توجه به شرایط مدرسه و شمار دانش‌آموزان، اعضای شوراها از ۵ تا ۱۴ نفر متغیر است.یکی از مهم ترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی کردن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهره برداری صحیح از آن و احترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است. همچنین یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.

در مورخه 1 آبان ماه 97 روز سه شنبه بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی آموزشگاه همزمان با سراسر کشور راس ساعت 9 صبح برگزار گردید.دانش‌آموزان علاقمند به عضویت در شورا باید حداقل یک هفته قبل از انتخابات خود را نامزد کرده و در دفتر مدرسه ثبت نام کنند.
دانش آموزان پایه های هفتم ،هشتم و نهم این آموزشگاه نیز در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کردند و به نماینده های معرفی شده رای دادند.نتایج انتخابات بعد از شمارش آرا به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20