تجلیل از دانش آموزان برگزیده کشوری جشنواره تاسیمرغ

در روز پنج شنبه مورخ 6 اردیبهشت ماه 1403 تجلیل از دانش آموزان برگزیده بیست و یکمین جشنواره ” تا سیمرغ ” در قالب ۲۰ گروه سه نفره متوسطه دوره اول و دوم در محل سالن تربیت کانون مهرتابان برگزار شد. در این مراسم از دانش آموزان آموزشگاه، مهیار حصاری علی سرچاهی و متین جوادی که جز ۱۰ گروه برتر مسابقات کشوری تا سمیرغ شده‌اند نیز تقدیر به عمل آمد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با تقدیر از عوامل پرتلاش برگزار کننده این جشنواره ادبی، گفت: شهرستان نیشابور با هزاران چهره پر فروغ از گذشته تا حال به عنوان شهر تاریخی ادب و هنر شناخته می شود.
نیشابور را به صبح و نام و خاک و ایثار گری هایش می شناسند و این جشنواره به عنوان یک جشنواره کشوری و ملی با تلاش ادب دوستان نیشابور و استان خراسان رضوی در همین راستا برگزار شده است.

سید مهدی قاضی افزود: در مسابقه ادبی تا سیمرغ، ۴۵۴ گروه سه نفره از سراسر کشور شرکت کردند که در آئین پایانی این جشنواره از  ۲۰ تیم سه نفره برتر متوسطه دوره اول و دوم با نماد سی مرغ از شش استان کشور تجلیل شد.
وی ادامه داد: نگاه عطار و آثار ارزشمند این شخصیت ملی، ارتباط ما را با خداوند تبارک و تعالی قوی تر می کند.
سید مهدی قاضی اضافه کرد؛ مسابقه ” بربال سیمرغ ” نیز با موضوع حفظ اشعار عطار در دوره ابتدایی برگزار شد که این جشنواره هم یکی از فعالیت های فرهنگی قابل ستایش در آموزش و پرورش نیشابور به شمار می رود.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور در پایان از حضور میهمانان ارزشمند ادبی استان خراسان رضوی، عاشقان وادب پروران شهرستان و استان و دکتر فرح نیا که ۶۳ جلد آثار ادبی مرتبط با عطار نیشابوری را به یاد زنده یاد استاد ابراهیم فرح نیا به دانش آموزان برگزیده اهداء کرده است به صورت ویژه قدردانی کرد.

امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20